Brede School

KIES - Voor het jonge kind

Voor wie
Een speciaal ontwikkelde training voor kinderen uit groep 1, 2 en 3 die met echtscheiding te maken hebben. We maken gebruik van praatpoppen en andere aangepaste werkvormen voor kinderen die nog niet (goed) kunnen lezen en schrijven.

Het programma biedt herkenning, geeft de mogelijkheid tot verwerking, leert kinderen omgaan met de veranderde situatie, biedt antwoord op vragen en leert hoe je kunt omgaan met nieuwe situaties die zich door de scheiding aandienen.

Groep & bijeenkomsten
De groep bestaat uit maximaal 10 kinderen die in vijf wekelijkse bijeenkomsten van een uur bij elkaar komen. Ook zijn er 2 ouderbijeenkomsten. De groep wordt begeleidt door twee
speciaal opgeleide KIES-coaches van MET Heemskerk.

Waar
De KIES spel-, doe en praatgroep vindt plaats in de Schuilhoek in Heemskerk. De 2 ouderbijeenkomsten (één bij start en één bij afronding) zijn via teams.

Ouderbijeenkomst: 29 november 10.00 uur (via teams)
Ouderbijeenkomst evaluatie: 17 januari 9.00 uur (via teams)

Informatie en aanmelden
Voor meer informatie en aanmelden kunt u contact opnemen met Marjolijn
via Marjolijn.Miedema@heemskerk.nl 06-33956916 en Tamara via Tamara.Helder@metheemskerk.nl 06-45119187.

Er zijn geen kosten aan verbonden.

Datums 02-12-2024 t/m 13-01-2025
Dag Maandag