Brede School

Heemskerk leest mee 2024

Ouders kunnen actief bijdragen aan de taalontwikkeling van hun kind. Als je zelf niet veel leest of moeite hebt met de Nederlandse taal, kan dit lastig zijn. Een vrijwilliger thuis kan je daarbij helpen. De vrijwilliger komt gedurende een vaste periode eenmaal per week thuis helpen bij het lezen

In groep 3 en 4 leren kinderen zelf lezen. Het is daarbij belangrijk om thuis regelmatig te oefenen. Daarnaast blijft op deze leeftijd het voorlezen ook belangrijk. De vrijwilliger leest voor en begeleidt het kind met zelf lezen, doet taalspelletjes en leert de ouders dit ook te doen.

Wilt u uw kind aanmelden voor Heemskerk leest mee? Neem dan contact op met de leerkracht van uw kind. Na aanmelding neemt Sabine Blauw contact op om een intakemoment af te spreken.

Informatie & Contact
Sabine Blauw