Huiswerkbegeleiding voortgezet onderwijs 2024-2025

De huiswerkbegeleiding van MET Heemskerk wordt door een groepje enthousiaste vrijwilligers en een Sociaal Werker van MET georganiseerd.

Een keer per week kunnen kinderen hun huiswerk komen maken. Wanneer jongeren vragen of uitleg nodig hebben kunnen wij de jongeren hierbij helpen. Daarnaast kunnen de jongeren ons vragen om hun te overhoren.
De huiswerkbegeleiding is geen les (bijles), maar een kans voor kinderen die plek of ondersteuning nodig hebben bij het maken van hun huiswerk.

Verder bieden wij ook sociale en emotionele ondersteuning dat gericht is op de motivatie van de jongeren. Het gaat erom met plezier en motivatie te werken aan school en hun toekomst. Daarmee bieden wij ook indirect ondersteuning aan de ouders.

Wanneer u uw kind aanmeld zal er een intakegesprek plaatsvinden. Hierin gaan we bespreken of de huiswerkbegeleiding aansluit bij de vraag en de motivatie. Het is belangrijk dat uw kind zelf gemotiveerd is en dat de hulp passend is voor uw kind.

Tijdens de vakantie is er geen huiswerkbegeleiding.

Vragen?
Voor vragen en aanmelden kunt u contact opnemen met Amber Veldhoen via 06-14978727 of amber.veldhoen@metheemskerk.nl.

Datums 10-09-2024 t/m 24-06-2025
Dag Dinsdag