Assertiviteitscursus 2025

Ben je ouder dan 18 jaar en heb je moeite om voor je zelf op te komen?

• Je ergert je aan een ander, maar je kan jouw kritiek niet op een goede manier uiten.
  • Je doet vaak wat anderen vragen, omdat je bang bent dat ze je anders niet aardig vinden.
  • Je durft geen gesprek te beginnen en je voelt je onhandig en onzeker in gezelschap.
  • Je denkt dat je te bot overkomt bij anderen, waardoor contacten niet goed verlopen.

Herken je een of meer van deze situaties? In deze training leer je anders met deze situaties om te gaan.

Omschrijving
Assertief zijn, betekent opkomen voor jezelf met respect voor de ander. De basis hiervan is dat je weet wat je voelt en wat je wilt en dat je dit ook kunt uiten naar anderen. Het doel van de training is het vergroten van assertieve vaardigheden. In het eerste gedeelte van de cursus besteden we aandacht aan het stellen van doelen en bewustwording, weten wat je voelt en wat je wil. In het tweede gedeelte gaan we aan de slag met het wegruimen van belemmeringen, irritaties, agressie en kritiek. In het cursusboek staan opdrachten waarmee je in de dagelijkse praktijk kunt oefenen.

• 8 bijeenkomsten van 1,5 à 2 uur
  • de cursus is dinsdag van 9:30 tot 11:30 uur
  • de bijeenkomsten zijn face to face en er wordt met een online systeem gewerkt
  • we geven de training zowel in Velsen als in Beverwijk

25 februari, 4, 11, 18 en 25 maart, 1, 8 en 15 april.

Socius Beverwijk, Trijntje Kemp-Haanstraat 37, 1941HB Beverwijk

Meer info & aanmelden
Je kunt je aanmelden via Agenda :: Socius Maatschappelijk Dienstverleners (socius-md.nl)

Kosten
De gemeente Beverwijk en Velsen betalen de kosten en daarom is het voor jou gratis. Ook als je in Heemskerk woont, mag je gratis deelnemen. Wanneer je je inschrijft, verwachten we dat je aanwezig bent.

Datums 25-02-2025 t/m 15-04-2025
Dag Dinsdag