Coronanieuws

Met ingang van 18 februari 2022 komen de maatregelen in de buurtcentra grotendeels te vervallen. Alleen het dragen van een mondkapje en de vastgestelde sluitingstijd om 01.00 uur blijft dan nog verplicht. Deze laatste maatregelen komen vervolgens per 25 februari te vervallen.

Vanaf 25 februari zijn er dus geen extra maatregelen meer van toepassing voor dorps- en buurthuizen, jongerenlocaties, jongerencentra, wijkcentra, dagbestedingslocaties etc. Dit houdt in dat op deze locaties vanaf 25 februari alles weer kan zoals voor corona mogelijk was.

De belangrijkste afspraken zijn:

• Bij georganiseerde activiteiten in buurt- en wijcentra is een coronatoegangsbewijs niet nodig.
  • De bar is weer open voor koffie/thee/fris/licht alcoholische dranken tegen vastgestelde prijzen.
  • Er is handgel/handalcohol bij de ingang aanwezig.
  • De locatie zorgt voor voldoende ventilatie en veilige doorstroom. Geef elkaar de ruimte.
  • We vragen deelnemers om tafels en stoelen die gebruikt zijn, schoon te maken na gebruik.
  • We vragen iedereen (deelnemers, docenten, personeel) om bij verkoudsheidsklachten thuis te blijven. Soms moeten we een activiteit of bijeenkomst vlak voor aanvang afbellen.

Sociaal werk in coronatijd

MET Heemskerk valt onder Sociaal Werk en wij worden gezien als cruciale sector. Wij bieden laagdrempelige toegang aan (kwetsbare) inwoners van Heemskerk voor hulp, ondersteuning en het tegengaan van eenzaamheid. Onze sociaal Werkers zult u tevens treffen in de straten en buurten van Heemskerk.
Heeft u een vraag aan ze of wilt u iets bespreken? Spreekt u ze gerust aan (op 1,5 meter afstand).

Informatie & contact

Houd deze website of onze Facebookpagina in de gaten voor actuele informatie of bel ons op 088  88 76 800.