Ouder worden

Gezond en fit ouder worden en zo lang mogelijk thuis blijven wonen... wie wil dat niet? Wij kunnen u daarbij helpen. U kunt bijvoorbeeld meedoen aan activiteiten of u als vrijwilliger inzetten. Ook kunnen wij u informatie en advies geven en u op verschillende manieren ondersteunen.

Ouderenadviseur

De ouderenadviseur geeft u informatie en advies over allerlei diensten en voorzieningen die kunnen helpen bij het ouder worden en bij bijvoorbeeld zelfstandig (blijven) wonen. Samen met u wordt gekeken naar de mogelijkheden, zoals de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. De ouderenadviseur kan u thuis bezoeken. De hulp van de ouderenadviseur is onafhankelijk en gratis.
Onze ouderenadviseurs zijn ook betrokken bij het Preventief Huisbezoek project.

Maatjesproject

Het Maatjesproject brengt mensen die behoefte hebben aan gezelschap in contact met een vrijwilliger.

Gezondheid

Door meer sociale contacten, meer bewegen en/of praten over zaken die u dwars zitten, kunnen  lichamelijke klachten soms minder worden. Welzijn op Recept is misschien iets voor u.

Maandblad Senior

Elke maand verschijnt het ouderenblad Senior. Klik hier voor de digitale versie.

Mantelzorgondersteuning

MantelZ centrum mantelzorg ondersteunt mantelzorgers in o.a. Heemskerk.

Activiteiten voor volwassenen en senioren

Voor volwassenen en senioren zijn in de buurtcentra veel mogelijkheden voor activiteiten. Klik hier voor een overzicht.