Taalondersteuning

Moeite met lezen of schrijven? Ken je iemand die hier moeite mee heeft?
Wil je er meer over weten? Wij kunnen helpen!

Kind & Taal

Ouders kunnen actief bijdragen aan de taalontwikkeling van hun kind. Als je zelf niet veel leest of moeite hebt met de Nederlandse taal kan dit lastig zijn. Wij ondersteunen gezinnen bij de taalontwikkeling van kinderen en begeleiden ouders hoe ze daar zelf aan kunnen bijdragen. Bij onze (voor)lees activiteiten helpen deskundige vrijwilligers de gezinnen thuis.

Kinderen voor wie het thuis lastig is om huiswerk te maken, kunnen bij ons hulp krijgen bij hun school-/huiswerk.

In het overzicht Taal & Leren hieronder vind je alle mogelijkheden.

Folder Kind & Taal

Taalondersteuning voor volwassenen

Voor volwassenen bieden wij op verschillende manieren taalondersteuning, zodat zij beter kunnen meedoen in de samenleving. Zo zijn er diverse conversatiegroepen, hulp bij lezen en schrijven en een taalspreekuur.  In het overzicht Taal & Educatie hieronder vind je de mogelijkheden.

Folder Taal & Ontmoeting

Informatie & contact

E gonul.guler@metheemskerk.nl - T 06 245 20 326
E manon.westerweel@metheemskerk.nl - T 06 187 29 504

Voor taalondersteuning werken wij samen in het Taalhuis met o.a. Stichting Participatie Anderstaligen en de Bibliotheek.