Vrijwilligerswerk, doen!

Vrijwilligerswerk is verrijkend; voor jezelf als vrijwilliger én voor degenen waarvoor je het doet. Jouw talent vrijwillig inzetten geeft voldoening. Het biedt je kansen om andere mensen te ontmoeten en om je persoonlijk en professioneel te ontwikkelen. Bij MET zijn ruim 500 vrijwilligers actief. In de buurtcentra organiseren vrijwilligers allerlei activiteiten. Vrijwilligers bieden individuele ondersteuning bij mensen thuis. Inwoners organiseren samen met ons activiteiten in de buurt. Wij geven inwoners en vrijwilligersgroepen daarbij informatie, advies en ondersteuning.

Vrijwilliger worden? Dat kan bij uiteenlopende activiteiten:

• Voor jeugd: huiskamerinloop, vakantieactiviteiten, Timmerdorp, brede school, sport en spel, creativiteit, meidengroep, huiswerkbegeleiding
  • Opvoedingsondersteuning: Home-Start, (voor)leesprojecten
  • Voor volwassenen: fietsen en wandelen, klaverjassen, fietsvierdaagse, het blad Senior.
  • Individuele ondersteuning: een maatje voor iemand zijn, hulp bij financiële administratie, taalvrijwilliger, huisbezoek aan ouderen
  • Voor mensen met een verstandelijke beperking: soosavond, knutselen, handwerken
  • In het buurtcentrum: bar- of baliemedewerker, tuinonderhoud

Zit er iets voor je bij? Neem contact met ons op!

Vrijwilligersbeleid

Voor onze ruim 500 actieve vrijwilligers hebben wij een vrijwilligersbeleid. De gedragscode is hier een onderdeel van. Vrijwilligers die onder onze verantwoordelijkheid met kinderen of andere kwetsbare groepen werken of bij inwoners in de thuissituatie werken, is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. Wij vergoeden de kosten.

Steunpunt Vrijwilligers Heemskerk

MET Heemskerk organiseert het Steunpunt Vrijwilligers Heemskerk. Het steunpunt adviseert en ondersteunt vrijwilligersorganisaties en vrijwilligers. Op beverwijkheemskerkvoorelkaar.nl kunnen bewoners en clubs elkaar diensten aanbieden en vragen. Voor informatie kun je iedere maandag- en vrijdagochtend van 11.00 - 12.00 uur terecht in het Spectrum of bel 0251 731 700 op werkdagen van 9.00 - 12.00 uur.

Vrijwilligers bedankt!

Vrijwilligers zijn ontzettend belangrijk voor onze maatschappij! De maatschappelijke organisaties uit de gemeente Heemskerk zijn superblij met jullie en dat willen we graag laten zien. Op de ‘Nationale Vrijwilligersdag’ hebben alle vrijwillige toppers de kans gehad zich in te schrijven voor wat lekkers.

Deze inschrijving is nu gesloten.

Klik hier om voor een overzicht waar en wanneer je het kunt ophalen. Naast wat lekkers om mee naar huis te nemen, hebben we ook een kopje koffie of thee en gezelligheid te bieden.